22 серпня 2009 р.

Через Говерлу на Шпиці. День1

Через Говерлу на Шпиці. День 2
Через Говерлу на Шпиці. День 3

Похід назрівав давно, але все якось не складалося. І ось нарешті довгі вихідні попереду (завдячуючи кризі) , прогноз ніякої гидоти не обіцяє тому самий час щось планувати. Шляхом довгих дискусій і компромісів вимальовується маршрут: с. Лазещина - притулок Козмещик - г.Говерла - оз.Несамовите (ночівля) - г.Шпиці - а далі як прийдеться :)

Йде шестеро осіб, четверо після першрї ночівлі біля озера спускається з хребта і через метеостанцію Пожижевська на "вихід", а нас двоє йде далі розвідати маршрут підйому на г. Шпиці з с. Бистрець.

Відправна точка  - м.Надвірна. Вирушаємо першим потягом "Івано-Франківськ - Рахів" о 4:28. Сонце заглядає у вікна потяга вже коли проїхали Ворохту.

Близько 8:00 ми виходимо на станції Лазещина. Прощаємося з потягом і починаємо нашу подорож.

Одразу з перону можна побачити г.Петрос у всій величі.

А ось і два брати поруч. Праворуч Петрос, ліворуч - Говерла.

Далі наш маршрут пролягає через село Лазещина до притулку Козьмещик. Мали надію що до Козьмещика буде автомобіль, проте автівки явно на туристів не сподівалися (напевне тому що неділя).
Біля дороги натрапили на автомобіль який мирно "спав" на подвірї. Вирішили зайти до газди і домовитися щоб підвіз. Але не все так просто. Спершу газда спитав хто там так рано вештається (8:30) :), потім сказв що дуже дорога соляра, потім що не знає скільки то коштує і мусять йти спитати зятя, в кінці всього переказав що то буде коштувати 150 грн. (8 км!!!!)  але зять однаково їхати не хоче (і то в час кризи на рівномі місці заробити 150 грн за 1 годину, та й ще тре припрошувати?).  Однаково ми б за такі гроші не поїхали, тому в результаті пішли пішки.
Але то не зле, бо мали гарну розминку через село по рівній грунтовій дорозі.

Мушу сказати що в селі є КПП де полюбляють "трусити" туристів. Колись тільки реєстрували по документах (за відсутність можуть впаяти штраф, як не тут то на хребті), а тепер ще й почали збирати "грошові внески". З кожного туриста 10 грн. з кожної палатки 15 грн.. Але ми були попереджені і тому те КПП обійшли лісом.
Маршрут обходу пояснити важко, але спробую (нажаль нема фотографій для орієнтування). Коли в селі  праворуч на горі починається  вирубка (до неї приблизно 100-200м.), то зліва є коротка дорога парпендикулярна до основної. Звернули наліво на ту догору і потім стежкою попри хату видерлися на невисокий хребет що йде паралельно до дороги. На тому хребті (якщо його можна так назвати :) ) є досить широка стежка яка йде паралельно до дороги. По ній верхом обходимо КПП і  спускаємося на основну дорогу, яка якраз вигинається вліво під стежку.
На підході до притулку Козьмещик є поворот на г.Кукул.

Нарешті добираємося до Козьмещика.
На задньому плані видно недобудовану туристичну базу Козьмещик. Основна дорога повертає правооруч на Петрос, ми пішли прямо.

Перейшли річку і також повернули праворуч до недобудованої бази.

За базою почався крутий підйом на хребет.

Всією дорогою притримувалися туристичного маршруту з такою міткою.

Мітки нас довго водять лісами і нарешті відкривається наша перша ціль - Говерла.

По мірі підйому до вершини любуємося краєвидами.

15:00 підійшли під останній підйом на говерлу. Частина групи пішла на вершину, а інша (в тому числі і я) оминули вершину траверсом, щоб скоріше дістатися до запланованого табору біля Несамовитого.
Так Говерла виглядає з Брескула.

Надалі мусили скоро рухатися хребтом до Несамовитого, оскільки не мали жодного бажання розкладатися в темряві. Всі наступні вершини оминули траверсами і о 19:45 (справилися б скоріше, але ми зо дві години втратили через певні проблеми на Говерлі) спустилися до озера.

Вечерю вже доварювали в темноті.